Press "Enter" to skip to content

200.000 de euro costă trasarea unui kilometru de pistă de biciclete

Reprezentanţii instituţiei îşi propun ca prin acest proiect să crească siguranţa în trafic a bicicliştilor şi pietonilor şi să diminueze nivelul de poluare. Traseul, primul din patru, ar urma să aibă o lungime de 7,7 kilometri şi o lăţime de 1,5 metri. Pista va fi amenajată pe traseul Piaţa Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – strada Nicolae Caranfil – Sos. Pipera – strada Alexandru Şerbănescu – Bd. Aerogării – DN1 – Piaţa Presei Libere – Sos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan. Traseele pistelor vor fi amenajate pe carosabil, sau, acolo unde se poate, pe trotuare. Traseele vor fi amenajate pe 34 de străzi, urmând să fie create şi şase parcări publice pentru biciclete. 

Asociaţia OPTAR atrage, însă, atenţia, că aceste trasee nu sunt cele prezentate în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov votat anul trecut în Consiliul General şi spune că noile trasee nu respectă criteriul de directivitate. De asemenea, mai spun reprezentanţii OPTAR, cele patru trasee vor avea 63,5 kilometri, însă lungime străzilor pe care se fac traseele pentru biciclete au mai puţin de 30 de kilometri, însemând că un kilometru de pistă va avea doar 470 de metri.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov, aprobat anul trecut de Consiliul General, propunea realizarea unei reţele de 250 de kilometri de piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 de kilometri, ce urmează a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totală estimativă pentru cei 250 de kilometri de piste pentru biciclete este de 50 de milioane deeuro. Traseele cuprinse în PMUD sunt Calea Victoriei – Splaiul Independenţei (0,6 kilometri), Piaţa Unirii – Piaţa Victoriei (3,3 kilometri), Piaţa Victoriei – Băneasa (6,5 kilometri), Piaţa Unirii – Mihai Bravu (3 kilometri), Universitate – Doamna Ghica (6 kilometri), Doamna Ghica – Pipera (6,3kilometri), Şos. Virtuţii – Piaţa Unirii (5.6 kilometri), Piata Unirii – 1 Decembrie (6 kilometri), Piaţa Unirii – Şos. Alexandriei (5,2 kilometri), City Center to Smart City II: Şoseaua. Alexandriei – Măgurele (6,2 kilometri), Voluntari – Doamna Ghica (7 kilometri). 

Bucureştiul se află pe ultimele locuri din Europa în ceea ce priveşte pistele destinate bicicliştilor. Lungimea totală a acestora nu depăşeşte 6 kilometri. Acum câţiva ani, Capitala avea o sută de kilometri de trasee. Cele mai multe au fost închise de poliţie, din motive de siguranţă. Ca să vă daţi seama de diferenţele dintre Bucureşti şi oraşele din nordul şi vestul Europei. În vreme ce noi vorbim de trasee de câţiva kilometri, în celelalte ţări se construiesc autostrăzi pentru cei care merg pe două roţi.

În perioada 2007 – 2013, Primăria Capitalei a investit în 39 de trasee pentru biciclişti. La scurt timp, 37 dintre acestea au fost închise de Poliţia Rutieră. Poliţiştii au considerat că pistele trasate pe trotuar îi pun în pericol atât pe biciclişti, cât şi pe pietoni. Pentru o sută de kilometri de trasee marcate în 6 ani, Primăria a plătit zece milioane de euro. 

Vezi aici RAPORTUL privind investițiile făcute de Primăria Capitalei în ultimii 10 ani: https://issuu.com/marianivan/docs/raport_-_infrastructura_biciclete_d

Sursa foto: metropotam.ro

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *