Press "Enter" to skip to content

Centura Capitalei și lucrările Meșterului Manole

Stadiul lucrărilor la Centură ocolitoare a Capitalei este prezentat în raportul publicat de către C.N.A.I.R. (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), la începutul lunii aprilie.

Din raport reiese faptul că, pe secțiunea de drum cuprinsă între DN2-A2, pe o lungime totală de 11,45 km, stadiul fizic de executare a lucrărilor este de 7%, identic cu stadiul financiar. Dată începerii lucrărilor nu este precizată, întrucât contractul cu firma constructoare este în curs de adjudecare, însă se estimează o durată de circa 15 luni până la finalizarea lucrărilor.

Lucrările s-au blocat după ce contractul semnat cu Asocierea Tehnologică Radion / SC Consitrans / SC Procons a fost reziliat în februarie 2015 din cauza slabei mobilizări antreprenorului.Ulterior, în dată de 21.06.2016, a fost semnat contractul de servicii “Asistență tehnică în vederea elaborării documentației de atribuire pentru achiziția contractului de lucrări la centură Municipiului București: sector DN2 (km 12+300) – A 2 (km 23+750)”.

În dată de 20.04.2016 a fost publicat în Monitorul Oficial HG. nr 304 pentru exproprierea suprafețelor de teren suplimentare coridorului de expropriere inițial. În dată de 02.06.2016, a fost emisă Decizia de expropriere nr. 441. Proiectul a primit acceptabilitate pentru finanțare din POIM, urmează semnarea contractului de finanțare și emiterea deciziei de finanțare, iar pe dată de 27.08.2017 au fost deschise ofertelee, iar noul constructor este Conitrans.

8,69 de km- în lucru de cinci ani

Raportul mai prezintă faptul că, pentru secțiunea A1- DN7, pe o lungime totală de 8,69 km, stadiul fizic de executare a lucrărilor este de 85%, iar stadiul financiar de 60,74%. Se poate observă un progres, întrucât în luna martie a anului trecut, stadiul lucrărilor era de 57%.

Conform raportului, dată începerii lucrărilor pe tronsonul A1- DN7 pentru contractul existent a fost luna mai 2013, iar pentru lărgirea la 4 benzi a fost luna octombrie 2013. Fostul ministru PSD al transporturilor, Răzvan Cuc, prezența în răspunsul către domnul deputat, în aprilie 2017, termenele de finalizare a lucrărilor.

Astfel, pentru Sectorul DN7- A1, termenul de finalizare este trimestrul III 2017, în timp ce, în raportul CNAIR, perioada estimată este trimestrul ÎI 2018. Pentru Sectorul DN2- A2, termenul estimat de finalizare a lucrărilor este trimestrul III 2018 (luna noiembrie). Pentru Sectorul Centură SUD (A1- A2), termenul de finalizare a lucrărilor va putea fi stabilit după terminarea de către BEI a elaborării analizei strategice multicriteriale pentru întreaga Centură a Capitalei, afirmă ministrul Transporturilor în 2017.

CNAIR informa anul trecut, printr-un comunicat de presă, demararea proiectelor care au în vedere fluidizarea traficului în București, finanțate prin POIM 2014-2020. Astfel, lucrări vor fi realizate pentru: pasajul Domnești, nodul rutier Centură București – DN 4 (Oltenița), nodul rutier CB – DJ 401 (Berceni), pasajul Mogoșoaia pe Centură București peste DN 1A.

Demarare cu probleme în Domnești, Ilfov

La începutul acestui an, procesul de realizare a pasajului suprateran de la Domnești, care face parte din Centură Capitalei, a fost demarat. Încă de atunci, localnicii sunt nemulțumiți de evaluarea proprietăților lor de către experți, fapt care atrage după sine acordarea de către stat a unor sume mici pentru expropriere. Traficul din zonă este încă infernal, oamenii nemaiavând nicio alternativă pentru ocolirea acestei zone, întrucât și străzile din jurul Centurii se circulă foarte greu.

“De ani buni este la fel. Nu s-a schimbat nimic. Am auzit că vor începe lucrările, dar asta tot auzim de luni întregi. Stau lângă Domnești, dar trebuie să plec de acasă cu două ore înainte pentru a fi sigur că ajung la serviciu, în Drumul Taberei. Se circulă bară-la-bară dimineața și seară și dacă mai prinzi și barieră coborâtă, nu mai ajungi acasă prea curând.”, a declarat Cristian, o victimă a traficului de pe Centură București.

FOTO: Mediafax

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *