Press "Enter" to skip to content

Cum se muncește pe șantierul „Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuții”

Primarul General, Gabriela Firea, a făcut o vizită inopinată la șantierul „Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuții”, pentru a verifică stadiul lucrărilor la acest obiectiv de invesții.

Primarul General, Gabriela Firea: „Am recuperat întârzierile și am reușit să aducem acest proiect de la 13% la 90%. Vorbim despre prima etapă, care presupune realizarea podului hobanat peste șoseaua Virtuții.L-am asigurat pe constructor, căruia i-am solicitat să aloce toate resursele pentru accelerarea lucrărilor că să putem profită de tot timpul pe care îl mai avem la dispoziție până la iarnă, că fondurile pentru finalizarea acestui proiect sunt rezervate în buget, astfel încât acest obiectiv de investiții atât de important pentru fluidizarea traficului în Capitală să fie finalizat cât mai rapid”

În prezent, se lucrează la tensionarea hobanelor și la relocarea conductelor Elcen pentru apă industrială. După relocarea acestor conducte, pe amplasamentul eliberat va începe construcția unui stâlp de susținere pentru tablierul care va fi amplasat peste șoseaua Virtuții.

S-au deviat toate rețelele de medie și joasă tensiune, s-a mutat punctul Trafo, iar pe amplasamentele eliberate se lucrează atât la platforme cât și la rampe de urcare și coborâre de pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de 128 milioane euro.

Reamintim faptul că, atunci când  a fost proiectat acest obiectiv de investiții, s-a dorit un culoar de expropriere care să ducă până la Șoseaua de Centură și autostrada A1, dar acest culoar nu a fost rezervat pentru execuția lucrării, ceea ce a dat posibilitatea primăriilor de sector să elibere autorizații de construire în această zona și, astfel, în urmă construirii unor imobile pe amplasament, s-a ajuns la un număr de aproximativ 200 de clădiri care ar trebui demolate că urmare a exproprierilor.

În consecință, Primăria Capitalei a solicitat proiectantului să vină cu o soluție pentru un culoar de expropriere care să permită continuarea proiectului până la autostrada, dar cu o intervenție minimă în zona construită. Proiectantul a înaintat către PMB o nouă propunere de culoar, minim invaziv, prin care se propune exproprierea unui număr de maxim 20 de imobile, adică o reducere la 10% a numărului necesar de imobile care ar fi trebuit demolate, dar și o reducere semnificativă a costurilor necesare continuării proiectului.

Se estimează că noul culoar de exproprieri și sumele pentru despăgubiri vor fi suspuse aprobării CGMB anul viitor.

De asemenea, actuală administrație a comandat un studiu de trafic, astfel încât Nodul Rutier Virtuții să nu rămână doar un proiect pe hârtie. Din acest studiu a reieșit necesitatea construirii unui sens giratoriu, care va prelua traficul desfășurat pe pasaj. Odată ce podul hobanat va fi finalizat, se va construi și sensul giratoriu.

Date despre proiect 

Penetrația Splaiul Independenței – Autostrada București-Pitești va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecția Splaiul Independenței cu Sos. Virtuții și se va termină pe A1, la Podul Ciorogarla.

Nouă arteră va avea câte trei benzi pe sens și va fi mărginită în anumite zone de  străzi colectoare a traficului zonal. Vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecția sos. Virtuții cu Splaiul Independenței, la intersecția Penetrația A1 – Bd. Uverturii și la intersecția cu Șoseaua de Centură și în zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

Prin realizarea acestei penetratii se va obține o intrare mai facilă în București dinspre autostrada București – Pitești, dar și o redistribuire a traficului în importantele noduri de circulație propuse a se realiza prin pasaj denivelate.

Totodată se urmărește atragerea fluxurilor de circulație, accesibilitatea la Autostrada A1 și din autostrada la centrul capitalei, costuri scăzute de transport, accesul la servicii, siguranță traficului, susținerea dezvoltării locale și impactul scăzut al emisiilor din trafic.

Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafață drum 128.980 mp, lungime poduri și rampe 3.560 m.

Proiectul a fost împărțit pe trei tronsoane :

– Tronsonul I – km 0 (Splaiul Independenței) – Sos. Virtuții

– Tronsonul ÎI – Sos. Virtuții – Sos. de Centură

– Tronsonul III – Sos. De Centură – Autostrada A1

foto: DCNews

Comments are closed.