Press "Enter" to skip to content

Document. Pasajul Basarab trebuia îngrijit de Municipalitate din 2015

Vești alarmante despre unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din România. Pasajul Basarab, o investiție de 225 de milioane de euro, nu a fost întreținut în ultimii cinci ani.

Pasajul Basarab a fost dat circulației din București în anul 2011. Primăria Capitalei susţine că Pasajul Basarab a fost deschis fără recepţie la terminarea lucrărilor, menţionând că la preluarea mandatului de către Gabriela Firea procedura nu era demarată. Lucrările au fost expertizate, iar după analiza expertizei vor fi anunţare măsuri. „În anul 2017 s-a constituit comisia de recepţie la terminarea lucrărilor, formată din specialişti ai PMB, RATB, Administraţia Străzilor şi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii care, în urma verificării lucrărilor executate şi a documentelor suport, a decis expertizarea întregii lucrări. Expertiza realizată de profesori universitari, ingineri de Univeristatea Tehnică de Construcţii Bucuresti este finalizată, fiind depusă în data de 2 martie 2018 la Registratura PMB. După analiza acestei expertize, comisia este în măsura să comunice rezultatele şi măsurile ce se impun”, susţine PMB.

Pe de altă parte, potrivit hotărârii Consiliului General al Capitalei nr 139 din iunie 2015, podul Basarab, dar și lucrările anexe, au trecut în administrarea Administrației Străziilor, dar și în administrarea altor instituții aflate în subordinea Primăriei Capitalei. De la datea aceea, iunie 2015, Municipalitatea era obligată să întrețină Pasajul Basarab din toate punctele de vedere.

Întreținerea pasajului, blocată din 2011

La marele moment al deschiderii erau în lucru si alte lucrări învecinate, dar care făceau parte din același proiect, ele fiind nefinalizate când s-a tăiat panglica. Chiar Primăria Capitalei a susținut că „deficiențele apărute se înscriu în categoria de probleme moștenite de actuala administrație pentru ca cei care au condus orașul în ultimii ani nu au luat nicio măsură pentru definitivarea etapelor legale ale acestui proiect”.

Așadar municipalitatea își scutură mâinile afirmând peste tot că, în lipsa acestei recepții, nu poate prelua în administrare pasajul rezultând și faptul ca nu poate face investiții.

În prezent, scările rulante și lifturile nu mai funcționează, în diferite locuri prin fisuri curge apă și tabla a ruginit. Tot din cauza faptului că nu a fost făcută recepția la terminarea lucrării, totalitatea operațiilor de întreținere și reparație ale pasajului Basarab au intrat în atribuțiile constructorului.

Primăria Municipiului București nu are nicio datorie față de asocierea Astaldi-FCC Construction, toate situațiile de lucrări certificate de către consultant au fost plătite. Menționăm că asocierea a acționat în instanță Municipiul București în urmă cu câțiva ani, pentru plata unor lucrări suplimentare, neprevăzute în contract. Dosarul se află în prezent pe rolul instanțelor de judecată. În ceea ce privește perioada de garanție a acestui obiectiv de investiții precizăm că acesta nu a expirat, având încă garanția se calculează de la momentul semnării recepției la terminarea lucrărilor”, a mai explicat PMB.

Simona C.

Surse foto: metropotam.ro

Documente:

 

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *