Press "Enter" to skip to content

Firea vrea trasee pentru biciclete la preţ de autostradă, sau mai scumpe

Pentru şedinta Consiliului General de joi,14 iunie 2018, administraţia Firea a propus 4 proiecte pentru aprobarea unor tarife privind execuția de piste pentru biciclete și parcări pentru biciclete. Niciun proiect de hotărâre dintre cele propuse nu justifică modul de cheltuire a banilor și niciun proiect n-a fost supus dezbaterii publicului. Nici nu ar putea avea loc o dezbatere, deoarece singurele informațîi disponibile relevante sunt străzileprețul șsuprafața, susțin reprezentanții OPTAR prin intermediul unui comunicat de presă.

„Plecând de la aceste cifre, am constatat că pistele pentru biciclete vor avea o valoare apropiată de costul realizării unei autostrăzi. De exemplu, prețul unei autostrăzi construite la şes are un preț mediu de 358 lei/mp (la cursul de astăzi al Euro) în timp ce prețul pentru un mp de pistă pentru biciclete ar costă între 154 lei (traseul 3) și 322 lei (traseul 2). Totuși, având în vedere diferența dintre nevoile tehnice ale unei autostrăzi (viteze de peste 130 km/h, vehicule cu tonaj de peste 10 t, parapeți de siguranță, garduri de protecție, terasament  etc) față de nevoile unei piste pentru biciclete, putem trage concluzia că, de fapt, lucrările la pistele pentru biciclete din București vor fi mai scumpe decât lucrările similare la o autostrada”, susțin reprezentanții OPTAR.

Potrivit acestora, realizarea unei piste pentru biciclete poate include diverse lucrări cum ar fi realizarea unui sistem propriu de drenare a apei, realizarea unui sistem de încălzire pentru topirea zăpezii și ghețîi pe timp de iarnă, senzori pentru identificarea fluxului de bicicliști sincronizați cu sistemul de semaforizare pentru a da prioritate bicicliștilor în intersecțîi, zona acoperite (cu panouri solare) în zona intersecțiilor pentru că, pe timp ploios, bicicliștii să nu aștepte la semafor în condițîi vitrege etc.

Însă, durata de execuție estimată, de numai 6 luni, lasă să sugereze că nu va există niciuna dintre aceste lucrări. Din contra, e foarte probabil că lucrările să se rezume doar la refacerea stratului superficial de asfalt și trasarea de marcaje rutiere. Or, aceste costuri nu au cum să se apropie de costul de realizare al unei autostrăzi!

În lipsa unor date certe despre soluțiile de realizare a traseelor pentru biciclete, asociațiile OPTAR și ActiveWatch solicită Primăriei Capitalei să retragă de urgență proiectele de pe ordinea de zi și să respecte procedurile stabilite de lege în privința transparenței decizionale.

„Totuși, deoarece avem toate motivele să credem că Primăria va refuză să respecte legea, așa cum o face în cazul majoritățîi actelor normative transmise spre adoptare către CGMB, solicităm tuturor consilierilor generali să respingă proiectul. Adoptarea lui înainte că datele tehnice să fie cunoscute și dezbătute cu publicul, echivalează cu semnarea unui cec în alb pentru oferirea unor servicii necunoscute. De asemenea, reamintim faptul că traseele propuse nu respectă lista de trasee prioritare stabilite de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov. Conform strategiei adoptate chiar de actualul Consiliu General, din lista de trasee ce urmează a fi realizate până în 2030 este obligatoriu că 12 dintre ele să fie realizate prioritar (2017-2018),astfel încât să se asigure structura unei rețele funcționale cu trasee principale”, se mai precizează în comunicatul dde presă citat mai sus.

Nerespectarea măsurilor prioritare nu va face decât să se irosească niște bani fără că la nivelul orașului să existe o rețea funcțională cu trasee pentru biciclete, sunt de părera reprezentanții celor două asociații citate.

foto: freerider.ro

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *