Press "Enter" to skip to content

Firea- dezlănțuită după ce a fost huiduită pe Național Arena: sunt singurul primar al Capitalei care a luat măsuri concrete pentru fluidizarea traficului

HTML Image as link
Qries

Referitor la declarațiile tendențioase care circulă în spațiul public și care fac referire la lipsa unor măsuri concrete de fludizare a traficului, precum și lipsa unor proiecte de infrastructură în Capitală, Primăria Municipiului București face următoarele precizări: Gabriela Firea este singurul primar care a luat măsuri concrete și a fluidizat traficul.

Pe de altă parte, bucureșteanul stă mai mult în trafic acum față de cât stătea în iunie 2016, autobuzele sunt mai puține, iar timpii de așteptare în stațiile RATB a crescut.

Ce susține că a făcut edilul-șef al Capitalei:

În doar doi ani, Primăria Municipiului București a luat următoarele măsuri:

 

– A semnat recent un contract important pentru achiziționarea a 400 de autobuze noi, dotate la cele mai înalte standarde de calitate. Până la sfârșitul acestui an, începând cu luna octombrie, vor ajunge la București primele 100 de unități, urmând că anul viitor să vină și restul de 300.

De asemenea,  se vor achiziționa atât prin fonduri europene, cât și cu bani de la bugetul local, 100 de autobuze GNC, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze  și 100 de autobuze electrice.

A deblocat o serie de proiecte de infrastructură care contribuie, de asemenea, la fluidizarea traficului în Capitală:

 

–         Astfel, actuală administrație a reușit finalizarea Pasajului rutier de la Piață Sudului, unul dintre proiectele foarte importante pentru fluidizarea traficului în Capitală, dar și unul dintre cele realizate cu cea mai mare dificultate.

–         Un alt proiect deblocat este Podul Ciurel -Străpungere A1: în acest mandat s-a reușit împărțirea proiectului în mai multe cadrane, care să permită avansarea lucrărilor.

–         Lucrările de reabilitare și modernizare a uneia dintre cele mai importante artere din București, Bulevardul Liviu Rebreanu, a fost finalizat în acest mandat. Pe toată lungimea arterei au fost amenajate piste pentru biciclete și 500 de locuri de parcare.

Derulează o serie de proiecte de infrastructură importante:

–         Modernizare Piață Eroii Revoluției și Pasaj

–         Străpungere Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu etapă 1

–         Penetrație Splaiul Independenței – Ciurel

–         Supralargire Fabrică de Glucoză

În ceea ce privește prioritizarea mijloacelor de transport în comun, reamintim faptul că linia tramvaiului 21 a fost prioritizata prin amplasarea de garduri delimitatoare și urmează că, în viitorul apropiat, acolo unde trama stradală o permite, proiectul să fie extins și pe alte linii de tramvai.

Totodată, polițiștii locali au desfășurat ample acțiuni pentru eliberarea primei benzi de circulație, blocată de mașini parcate, ilegal pe mai multe bulevarde din Capitală printre care amintim: Calea Rahovei, Str. Mihai Sebastian, Sos. Iancului, B-dul Barbu Văcărescu, Sos. Ștefan cel Mare, Olteniței, Iuliu Maniu, Valea Cascadelor, Aerogarii, Banu Manta, Libertății, Liviu Rebreanu.

 

De asemenea, pentru fluidizarea traficului rutier din Capitală, Administrația Străzilor a implementat noi reglementări de circulăție în zonele cele mai aglomerate, cum ar fi instituirea culorii verde intermitent la semafor în intersecțiile în care virajul la dreapta nu influențează semnificativ traficul. Astfel, au fost montate lămpi de culoare verde intermitent pentru virajul la dreapta în  intersecțiile importante din Capitală

De asemenea, Administrația Străzilor a executat lucrări de reparații pe 120 de artere din Capitală.

A introdus un sistem de transport public cu biciclete

 

A fost aprobat în Comisia Tehnico- Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanță de 63.5 km, proiect în valoare de 10 milioane de euro care a fost deja demarat și va fi extins anul acesta pe mai multe zone.

Traseele pe care au început deja lucrările de amenajare:

 – Traseu 1- Piață Victoriei- b-dul Aviatorilor – b-dul Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Șoseaua Pipera – Str. Alexandru Șerbănescu – b-dul Aerogarii – DN1- Piață Presei Libere-Șoseaua Kiseleff- b-dul Constantin Prezan.

– Traseul 2 – Piaţa Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare – Şos. Mihai Bravu;

– Traseul 3 – Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenţei – Bd. Naţiunile Unite;

– Traseul 4 – Bd. Libertăţii – Piaţa Constituţiei – Bd. Unirii – Bd. Dececbal – Bd. Basarabia – Stadionul Naţional.

 

A inițiat un program de achiziţie biciclete pentru public

Prin această măsură PMB a asigurat facilităţile necesare achiziţionării a 30.000 de biciclete de către bucureşteni, prin acordarea unor vouchere în valoare de 500 de lei. Primele 5.000 au fost distribuite anul trecut, iar restul anul acesta, începând din luna mai.

De asemenea, Municipalitatea are în vedere în viitorul apropiat o serie de lucrări de investiții în infrastructură rutieră și fluidizarea traficului:

–         Supralargire Șoseaua București – Măgurele

–         Prelungirea str. Brașov între sos. Alexandriei și Prelungirea Ghencea

–         Supralargire Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu – intersecția Vitan Barzesti etapă a ÎI a

–         Pasaj rutier Șoseaua Colentina – Doamna Ghica

–         Pod planșeu Piață Unirii

–         Întregire Splaiul Unirii – Zona Bdul Mărășești – Hanul lui Manuc

–         Supralargire Calea Griviței și Bdul Bucureștii Noi

–         Străpungere și supralargire Str. Avionului, între Sos. Pipera și linia de centură prin Drumul Nisipoasă, Str. Câmpul Pipera și str. Vadul Moldovei cu pasaj denivelat peste calea ferată București- Constanța, pe sub pistă aeroportului Aurel Vlaicu

–         Reabilitare Bulevardul Basarabia, între Sos. Mihai Bravu și Sos. Dudești-Pantelimon

–         Supralargire Calea Călărași și Bdul Corneliu Coposu, între str. Sf. Vineri și Sos. Mihai Bravu

–         Pasaj denivelat sos. Petricani-Sos București Nord

–         Pasaj denivelat peste intersecția  Sos. Andronache – Bdul Eroilor

–         Continuarea lucrărilor la obiectiul de invesții “Modernizare și consolidare Pod Mihai Bravu”

–         Reabilitare Pod Grant

–         Pasaj pietonal subteran Arcul de Triumf

Precizăm, de asemenea că PMB a semnat  săptămâna trecută cu Compania Municipală Dezvoltare Durabilă contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru supralargirea străzii Prelungirea Ghencea de la 2 la 4 benzi și realizarea unei linii de tramvai în această zona,  dela Stradă Brașov până la linia de centură, unde se va realiza un terminal intermodal și o parcare de tip Park and Rîde.

În ceea ce privește Podul Constanța, aflat în prezent în administrarea Companiei Naționale de Cai Ferate, PMB a solicitat prin hotărâre de consiliu preluarea acestui obiectiv în administrare, pentru a putea demara investiția privind consolidarea și modernizarea acestuia.

Se vor amenaja parcări de tip Park & Rîde la punctele cheie de intrare în oraș:

        – Străulesti – investiție derulată de Metrorex și care va fi finalizată în iulie 2018, având o capacitate estimată de 650 de   locuri de parcare (autoturisme) și 11 locuri de parcare pentru   autocare/autobuze.

Se vor construi 3 stații intermodale:

– Pantelimon Vergului (la noul terminal intermodal de la capătul tramvaielor 14 și 55),

– Prelungirea Ghencea Domnești (la viitorul terminal intermodal de pe DNCB Domnești),

– Sos Berceni (la stația de metrou Dimitrie Leonida).

De asemenea  se vor construi mai multe parcări subterane, în regim de concesiune lucrări publice:

  • Parcare subterană Edgard Quinet – 3 niveluri; 380 locuri.
  • Parcare subterană P-ta Dorobanți – 2 niveluri; 254 locuri.
  • Parcaj subteran Gara de Nord. 867  Locuri.
  • Parcaj subteran P-ta  Lahovari – 207 locuri.
  • Parcaj Subteran P-ta Cantacuzino – 206 locuri;
  • Parcaj subteran P-ta Constituției – 988 locuri.

Parcaje care vor fi realizate de către Companiile Municipiului Bucureşti

Parcaj zona Floreasca stradă Donizetti nr. 8-10, Sector 2 – 215 locuri.

  

Fluidizarea traficului în zona centrală

– reducerea traficului rutier prin instituirea regimului parcărilor şi introducerea regimului obligatoriu de plată la parcările de utilitate publică generală cu aplicarea de sancţiuni în cazul staţionării neregulamentare a maşinilor.

– introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care să lege zonele  de  interes administrativ-instituționale din centrul capitalei,

– utilizarea sistemului de semaforizare inteligentă în vederea restricționării și redistribuirii accesului în zona centrală

Sursa foto: dcnews.ro

HTML Image as link
Qries
More from DiverseMore posts in Diverse »

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

HTML Image as link
Qries