Press "Enter" to skip to content

Încă un tun marca Băluță: serviciul de salubrizare s-a scumpit degeaba

HTML Image as link
Qries

În ședința de consiliu local de săptămâna trecută, primăria S4 a majorat cu 20% prețul serviicilor plătite către Rosal, operatorul de salubrizare. Majorările, făcute la 6 luni după semnarea contractului inițial, sunt justificate de domnul primar Băluță astfel: “Fată de momentul ofertării au intervenit mai multe modificări de salarii, plus indexări de la carburanți, introducerea contribuției pentru economie circulară. Astea sunt motivele creșterii prețului.”   Modificările de salarii sunt arbitrare și cu siguranță nu trebuiau suportate de primăria S4, Rosalul este o companie privată și grila sa de salarizare ar trebui să fie tot privată. Prețul la carburanți a crescut într-adevăr în 2019, dar nu cu 20 %, ci cu 12 %. Partea cea mai misterioasă este însă cea cu economia circulară, adică servicii de reciclare și reutilizare a materialelor pe cât de mult posibil.   

Conform acordului cadru pe care îl puteți vedea aici 

null

null

(paginile 8 – 15 din pdf), Rosal se obligă la realizarea colectării separate la sursă pentru 4 fracții ( hârtie-carton/plastic/ metal/ sticlă) și la dotarea utilizatorilor cu mijloace de realizare a colectării selective.    Dar ați observant vreo inițiativă în sectorul 4 de dotare a blocurilor sau caselor cu astfel de mijloace, din partea Rosal? Noi nu am aflat de nici una. 
Am aflat însă că există un dispecerat pentru salubrizare, 021 9640-tastați 10 (10 secunde până la preluarea apelului). Am sunat la dumnealor, am primit următoarele informații: 
Noi (asociația de proprietari, cetățenii) trebuie să ne cumpărăm pubelă pentru reciclabile (de unde vrem) și să îi sunăm apoi pe cei de la Rosal să stabilim un program de ridicare cu dumnealor. Altfel, nu se întâmplă nimic.   Așadar pentru o parte dintr-un serviciu public pentru care primăria plătește 115 milioane lei pe an, cetățenii trebuie să  tragă de mânecă Rosalul, asta dacă află ca prin minune că serviciul de dispecerat există, și culmea să își asigure singuri și o parte din infrastructură.    Oare și banii pe care îi primesc cei de la Rosal, sunt tot pe bază de solicitare? Așa ar fi corect, să fie plătiți doar când sunt solicitați să facă ceva.

(paginile 8 – 15 din pdf), Rosal se obligă la realizarea colectării separate la sursă pentru 4 fracții ( hârtie-carton/plastic/ metal/ sticlă) și la dotarea utilizatorilor cu mijloace de realizare a colectării selective.    Dar ați observant vreo inițiativă în sectorul 4 de dotare a blocurilor sau caselor cu astfel de mijloace, din partea Rosal? Noi nu am aflat de nici una. 
Am aflat însă că există un dispecerat pentru salubrizare, 021 9640-tastați 10 (10 secunde până la preluarea apelului). Am sunat la dumnealor, am primit următoarele informații: 
Noi (asociația de proprietari, cetățenii) trebuie să ne cumpărăm pubelă pentru reciclabile (de unde vrem) și să îi sunăm apoi pe cei de la Rosal să stabilim un program de ridicare cu dumnealor. Altfel, nu se întâmplă nimic.   Așadar pentru o parte dintr-un serviciu public pentru care primăria plătește 115 milioane lei pe an, cetățenii trebuie să  tragă de mânecă Rosalul, asta dacă află ca prin minune că serviciul de dispecerat există, și culmea să își asigure singuri și o parte din infrastructură.    Oare și banii pe care îi primesc cei de la Rosal, sunt tot pe bază de solicitare? Așa ar fi corect, să fie plătiți doar când sunt solicitați să facă ceva.

HTML Image as link
Qries

Comments are closed.

HTML Image as link
Qries