Press "Enter" to skip to content

De ce nu poate prelua Primăria Capitalei șoseaua de centură a Bucureștiului

HTML Image as link
Qries

Gabriela Firea, Primarul General al Bucureștiului, a declarat acum câteva zile că s-a luat, “principial”, o decizie cu privire la transferul Centurii București (DNCB) din administrarea CNAIR în cea a Primăriei. Pe de altă parte, oficiali din CNAIR au infirmat știrea, afirmând că legislația în vigoare și normativele europene nu permit trecerea DNCB în administrarea PMB.

Asociația Pro Infrastructură a postat pe contul de socializare dezacordul în legătură cu preluarea de către PMB a Centurii Capitalei!

“Dacă s-ar întâmpla acest lucru, suntem convinși că proiectele lansate deja (sau aflate în pregătire) pentru modernizarea și extinderea diferitelor segmente din DNCB s-ar bloca total, din mai multe motive care țin de probleme legislative și de capacitatea PMB de a implementa investiții de infrastructură rutieră”, este opinia celor de la Asociația Pro Infrastructură

Aceștia au prezentat și câteva motive pentru care nu se poate trece centura Capitalei la Primăria Capitalei:

-în prezent se află în licitație 4 proiecte (extinderea tronsonului DN2-A2, Pasajul Mogoșoaia și nodurile rutiere Oltenița și Berceni) cu un cost estimat total de aproximativ 170 milioane de euro plus TVA. Aceste licitații ar trebui anulate și reluate dacă se schimbă autoritatea contractantă (PMB în loc de CNAIR). Mai mult, schimbarea autorității contractante “din mers” nu este permisă de normele europene și ar exista riscul major să pierdem fondurile UE.

-o altă complicație legală ar fi că PMB nu are jurisdicție în Ilfov, iar DNCB trece pe teritoriul administrativ al multor localități. În plus, Primăria București nu este în acest moment eligibilă pentru a primi fonduri europene nerambursabile prin POIM, iar găsirea unei soluții de transfer în mijlocul exercițiului financiar va fi destul de dificilă și cu siguranță de durată, riscând să compromită atragerea fondurilor europene pentru centură până în 2022.

– chiar dacă aceste aspecte birocratice s-ar soluționa, poate Primăria să administreze un obiectiv atât de complicat și important ca DNCB? Noi opinăm că nu. Chiar dacă cei din CNAIR sunt renumiți pentru incompetența lor și pentru derularea dezastruoasă a proiectelor de investiții, aparatul administrativ al Primăriei București condus de Gabriela Firea are rezultate chiar mai dezastruoase decât CNAIR!

“Deși traficul din Capitală este sufocant, marile investiții de infrastructură rutieră de care Bucureștiul are nevoie ca de aer sunt în marea lor majoritate blocate complet sau amânate, din care amintim doar câteva: lărgirea Șos. Fabrica de Glucoză, străpungerea Splai-Virtuții-Autostrada A1, pasajul Nicolae Grigorescu-Iuliu Hațeganu și numeroase pasaje esențiale – Petricani, Doamna Ghica, Andronache-Eroilor. Primăria nu a putut lansa niciun nou proiect major în ultimii 2 ani! Bugetarea acestor proiecte este de asemenea foarte proastă”, au mai scris cei de la Pro Infrastructură.

Aceștia au cerut public primarului  să nu mai lanseze teme false și dezbateri sterile și să se concentreze pe numeroasele investiții rutiere din oraș pe care le are în grijă, proiecte tergiversate, blocate, slab finanțate și amânate de ani întregi.

sursa foto: romaniatv.net

 

HTML Image as link
Qries
More from Primăria CapitaleiMore posts in Primăria Capitalei »

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

HTML Image as link
Qries