Press "Enter" to skip to content

De ce Primăria Capitalei și STB nu pun aer condiționat pe tramvaiele, troleibuzele și autobuzele vechi?

HTML Image as link
Qries

Primăria Capitalei și Societatea de Transport București (STB) se confruntă cu o problemă majoră în ceea ce privește dotarea mijloacelor de transport în comun cu aer condiționat. Aproximativ 28% dintre vehiculele STB care circulă pe traseele din București pe timp de vară nu sunt echipate cu sisteme de climatizare. Aceasta reprezintă o situație care afectează confortul călătorilor, mai ales în zilele caniculare.

Începând cu anul 2017 și până în 2021, STB a reușit să echipeze cu aer condiționat 150 de autobuze, 96 de troleibuze și 25 de tramvaie. Cu toate acestea, programul de dotare a fost întrerupt în 2021 din motive de eficiență tehnico-economică. Municipalitatea a explicat că vechimea și uzura mare a vehiculelor nu mai justifică o astfel de investiție, care este considerată prea costisitoare pentru vehiculele vechi. Astfel, s-a decis ca echiparea cu aer condiționat să fie realizată doar pe vehiculele noi, achiziționate în baza unor contracte recente.

În procente, situația este următoarea: aproximativ 22% dintre autobuze, 60% dintre tramvaie și 15% dintre troleibuze nu au aer condiționat. Aceasta înseamnă că doar jumătate din flota STB este modernizată la momentul actual. În ultimii trei ani, municipalitatea a investit în achiziționarea a 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice și 100 de troleibuze noi, dintre care majoritatea au fost deja introduse în circulație.

Un aspect important care a influențat decizia de a opri programul de modernizare cu aer condiționat a fost incidentul în care câteva tramvaie au luat foc după instalarea sistemelor de climatizare. Acest incident a fost menționat de primarul general, Nicușor Dan, care a explicat că programul de dotare a fost un experiment costisitor și cu rezultate nesatisfăcătoare.

În ceea ce privește costurile, în decembrie 2018, STB a atribuit un contract pentru modernizarea a 46 de tramvaie cu aer condiționat, la un cost total de 16,3 milioane lei. Cu toate acestea, montarea s-a realizat doar pe 25 de tramvaie, din cauza problemelor întâmpinate. Costul per tramvai s-a ridicat astfel la aproximativ 350.000 lei. Similar, contractele pentru dotarea troleibuzelor și autobuzelor au fost semnate în 2017 și 2018, cu sume considerabile, dar și acestea au întâmpinat dificultăți.

Municipalitatea a continuat însă să investească în flota STB, alocând în ultimii cinci ani 2,3 miliarde lei pentru achiziția de vehicule noi. Dintre acestea, cele mai recente adăugiri includ tramvaiele Astra Imperio și troleibuzele Solaris Trollino, care vin echipate cu toate dotările moderne, inclusiv sisteme de climatizare. De asemenea, au fost achiziționate autobuze electrice model Granton din China, care beneficiază de tehnologii avansate și sunt capabile să opereze întreaga zi fără a necesita reîncărcare.

În concluzie, decizia de a nu mai echipa vehiculele vechi cu aer condiționat se bazează pe o analiză a costurilor și a uzurii acestora, municipalitatea optând pentru modernizarea flotei prin achiziționarea de vehicule noi, echipate cu toate dotările necesare pentru a asigura confortul călătorilor.

sursa: hotnews.ro

HTML Image as link
Qries
More from Primăria CapitaleiMore posts in Primăria Capitalei »

Comments are closed.

HTML Image as link
Qries